Jean Paul Gaultier Le Male: iconisch verrassend
Modeontwerper Gaultier heeft in zijn carrière voor heel wat opschudding gezorgd, en dat was niet anders met de lancering van Le Male in 1995. Alleen al de flacon is bijzonder: een gespierde mannentorso in een zeemanstrui. De geur opent fris en vertrouwd: munt, lavendel en bergamot. In het hart herken je lavendel en oranjebloesem. De basis is sensueel en voor een mannengeur opvallend zoet met accenten van sandel- en cederhout en vanille en tonkaboon.
Alternatieven: Paco Rabanne 1 Million, een flamboyante en gewaagde geur met hartnoten van rozen, kaneel en kruiden. Of Thierry Mugler A*Men, een gedurfde geur met patchoeli, vanille en arabicakoffie.
Mannenparfums: variaties op de klassiekers
Is je neus klaar voor iets nieuws? We zochten voor 5 iconische mannengeurtjes enkele alternatieven met dezelfde uitstraling, maar toch net een beetje anders.
Davidoff Cool Water Man: iconisch fris
De lancering van Davidoff Cool Water in 1987 was een verrassing. Niet alleen omdat het de allereerste tintelfrisse geur voor mannen was, maar ook omdat je de naam Davidoff niet meteen associeert met een duik in kristalhelder water. Ondertussen is het een van de drie best verkochte mannengeuren ter wereld. Klassieke ingrediënten worden heel innovatief gecombineerd. In de top pepermunt, lavendel, rozemarijn en ananas. In het hart viooltje, jasmijn en kamperfoelie. Sandel- en cederhout vormen de basis.
Alternatieven: Yves Saint Laurent L’Homme Cologne Bleue, een levendige, citrusachtige geur die natuurlijke elegantie uitstraalt. Of Issey Miyake L’Eau d’Issey, een elegante, bruisende en ultrafrisse geur.
Giorgio Armani Acqua di Giò: iconisch zomers
Al meer dan twintig jaar is Acqua di Giò een van de meest populaire geuren, het idee achter de geur spreekt namelijk iedereen aan: een heerlijke vakantie aan de Middellandse Zee. De geur is als een frisse fruitsalade met nuances van meloen, peer, perzik en druif. Musk en cistus labdanum zorgen voor een sensuele touch en de basis wordt gevormd door patchoeli en cederhout.
Alternatief: Dolce&Gabbana Light Blue dat je ook onmiddellijk meeneemt op reis naar de Middellandse Zee.
Jean Paul Gaultier Le Male: iconisch verrassend
Modeontwerper Gaultier heeft in zijn carrière voor heel wat opschudding gezorgd, en dat was niet anders met de lancering van Le Male in 1995. Alleen al de flacon is bijzonder: een gespierde mannentorso in een zeemanstrui. De geur opent fris en vertrouwd: munt, lavendel en bergamot. In het hart herken je lavendel en oranjebloesem. De basis is sensueel en voor een mannengeur opvallend zoet met accenten van sandel- en cederhout en vanille en tonkaboon.
Alternatieven: Paco Rabanne 1 Million, een flamboyante en gewaagde geur met hartnoten van rozen, kaneel en kruiden. Of Thierry Mugler A*Men, een gedurfde geur met patchoeli, vanille en arabicakoffie.
Aramis Classic: iconisch stijlvol
In 1964 lanceert Estée Lauder als eerste cosmeticamerk een mannengeur. De naam verwijst naar een van de Drie Musketiers van de schrijver Alexandre Dumas. Aramis Classic was meteen een succes en is ook vandaag nog erg geliefd. Na een licht bergamot-briesje, ruik je exotische kruiden die veel pit geven aan het sandelhout. Mos zorgt voor een donker en bosachtig accent.
Alternatieven: Hugo Boss Bottled Unlimited die een onmiddellijke boost geeft door zijn verkwikkende frisheid, aromatische mannelijkheid en aanhoudende energie. Of Guerlain L’Homme Idéal, een sprankelende geur die zowel kracht, klasse als mannelijkheid uitstraalt.